Bel 06-83629521 of mail info@fridayoutofthebox.nl

DESIGN SPRINT

Design sprint

Ontwikkel en test een nieuw product in vijf dagen. Net als Google.

OVER DESIGN SPRINTS

Leef je in, genereer ideeën, ontwerp oplossingen, maak prototypes en valideer. Klaar in 5 dagen.

Wat is een design sprint?
Een design sprint is een intensief innovatieprogramma waarin je een complex probleem binnen 1 week op lost. De design sprint is bedacht door Google Ventures en de standaard voor hun baanbrekende innovaties.

Hoe werkt een design sprint?
Deelnemers pakken een probleem vast en laten deze niet los tot ze ‘em opgelost hebben. De design sprint staat vol met idee generatie, prototypes bouwen en testen met echte gebruikers.

Wie doet er mee?
Je voert een design sprint uit in een klein team van ongeveer 7 personen. Voor de de beste resultaten stel je dit team samen met mensen van verschillende achtergronden. We noemen dit multidisciplinaire teams.

Welke topbedrijven gebruiken design sprints?
Grote bedrijven zoal  Nike, Google Ventures, Spotify, KLM, Philips en veel andere Fortune 500 innovatieve leiders vertrouwen op design sprints.  Met een design sprint proberen ze zo snel mogelijk nieuwe business ideeën te testen en zo hun kosten en risico’s te verlagen. Design sprints versnellen op deze manier hun lerend vermogen.

Design Sprints van Friday Out Of The Box
Wij hebben op maat gemaakte innovatie sessies gefaciliteerd voor bedrijven als Jumbo Maritime, Nike, HP Enterprise, de Nederlandse Spoorwegen en anderen. Wij gebruiken de beste elementen van bewezen technieken zoals design thinking, lean startup en idee generatie (brainstorming). Alleen het beste is goed genoeg voor onze klanten.

 

RESULTATEN

Wat kun je verwachten van onze design sprints?

Na de design sprint heb je een nieuw business model, product, dienst, proces, of toepassing van een technologie ontworpen.

Focus op problemen vanuit het perspectief van de klant

Design sprints helpen je om te focussen op the meest belangrijke uitdagingen vanuit het perspectief van je klanten. Je begint met het definiëren van de juiste problemen, idee generatie, selecteren en prototypen om gevalideerde informatie te verzamelen en analyseren.

Snel bewijs dat je op de goede weg bent (of niet)

Deze methode laat je focussen op een specifiek probleem en zorgt ervoor dat je snel validatie krijgt van je klant. Het proces laat je zo snel en goedkoop mogelijk zien of je op de goede weg bent. Dit wordt mogelijk door snel te prototypen en interviews af te nemen met een deel van de klanten.

360 graden validatie van finale concepten

Onze business innovators brengen hun diepe kennis en brede ervaring naar grote bedrijven om ze te laten innoveren als startups. Met expertise in methodes als Design Thinking, service design,  Lean Startup en business model innovation, helpen we je jouw innovatieve concepten te valideren en selecteren.

Een unieke, corporate-gerichte benadering van design sprints

Wij pakken design sprints anders aan dan de traditionele Google Ventures. We hebben het standaard proces verrijkt met eigen tools en  methoden zodat het perfect aansluit bij de kenmerken van corporate uitdagingen.

“In de afgelopen periode hebben wij onder begeleiding van Friday Out Of The Box een nieuw innovatie programma gelanceerd waarbij onze collega’s worden uitgedaagd om met frisse, baanbrekende ideeën te komen. Mede door de professionele en goed voorbereide design sprint alsook de praktische coaching van Joey, zijn er een groot aantal fantastische ideeën gegenereerd, onderzocht en doorontwikkeld. Het programma heeft een enorm positief momentum gecreëerd en ik kijk er naar uit om het vervolgtraject wederom samen met Friday Out Of The Box vorm te geven.”

Jeroen Bronkhorst
Innovatie Lead Hewlett Packard Enterprise

PROGRAMMA OVERZICHT

Aanpak Design Sprint

De voorbereiding bestaat uit een intake met de eigenaar van een strategische uitdaging. Samen bepalen we de leden van het design sprint team. We bepalen ook welke locatie het meest geschikt is als brainstorm- en werklocatie. Ook selecteren we vijf gebruikers die het ontwerp kunnen valideren op dag 5.

Dag 1: Begrijpen

+ Leren kennen van je klanten en industrie. Wie zijn ze? Wat willen ze? In welke situaties begeven zij zich? Wie zijn de concurrenten? Welke strategie gaan we gebruiken?

Dag 2: Brainstormen

+ We werken verschillende oplossingen uit voor een probleem of kans van je klant.

Dag 3: Besluiten

+ Deelnemers kiezen het beste idee dat ze dieper willen uitwerken. Hier maken ze een storyboard van.

Dag 4: Bouwen

+ Met de Protobox maken de teamleden een rapid prototype. Het doel is om iets te maken wat zo helder is dat gebruikers er feedback op kunnen geven. Het team identificeert de meest kritische aannames die ze willen testen.

Dag 5: Valideren

+ Het team presenteert het ontwerp aan vijf gebruikers en vraagt om feedback. Met deze feedback wordt het ontwerp aangepast. Het team evalueert en presenteert de bevindingen, advies en voorstel aan de directie.

Pin It on Pinterest