Design sprint

Be like Google. Ontwikkel en test een nieuw product in vijf dagen. 

Design sprint

Be like Google. Ontwikkel en test een nieuw product in vijf dagen.

OVER DESIGN SPRINTS

Efficiënte conceptontwikkeling voor CEO’s, COO’s en CIO’s

Wat is een design sprint?

Een design sprint is een intensief innovatieprogramma waarin je een complex probleem binnen één week oplost. De methode is bedacht door Google Ventures en vormt de basis voor hun baanbrekende innovaties.

Welke vragen stel je tijdens een design sprint?

  • Met welk innovatief businessmodel versla ik de competitie?
  • Hoe kan ik nieuwe technologieën zoals artificial intelligence, augmented reality en big data sneller inzetten voor de business?
  • Welke onderscheidende producten kan ik voor mijn klanten ontwikkelen?
  • Met welke operationele verbeteringen kan ik de kosten drastisch verlagen?

Voor wie is een design sprint?

  • Algemeen directeur (CEO)
  • ICT directeur (CIO)
  • Marketing directeur (CMO)
  • Directeur operatie (COO)
  • Financieel directeur (CFO)

De voordelen van een design sprint

  • Binnen één week een nieuw business model, product of proces.
  • Goedkopere conceptontwikkeling door snelle validatie en besluiten.
  • Krachtigere besluitvorming. Geen uitgebreide investeringsvoorstellen maar gevalideerde ideeën.

Resultaten

Wat kun je verwachten van onze design sprints?

 

T

Focus op problemen vanuit de klant

Bij design sprints staan klanten centraal.
Alles wat je ontwerpt en test helpt de klant verder.

R

Snel bewijs of je op de goede weg bent

Met heldere validatiemomenten in de sprint weet je of je oplossing echt voldoet aan de klantwens.

Efficiënt

 Door het gebruik van bewezen methoden zoals Design Thinking verspillen we geen moment van jouw kostbare tijd. 

Unieke benadering

Geen organisatie is hetzelfde en elke uitdaging is uniek. Daarom vullen wij bewezen methoden aan met eigen tools.

“In de afgelopen periode hebben wij onder begeleiding van Friday Out Of The Box een nieuw innovatie programma gelanceerd waarbij onze collega’s worden uitgedaagd om met frisse, baanbrekende ideeën te komen. Mede door de professionele en goed voorbereide design sprint alsook de praktische coaching van Joey, zijn er een groot aantal fantastische ideeën gegenereerd, onderzocht en doorontwikkeld. Het programma heeft een enorm positief momentum gecreëerd en ik kijk er naar uit om het vervolgtraject wederom samen met Friday Out Of The Box vorm te geven.”

Jeroen Bronkhorst

Innovatie Lead Hewlett Packard Enterprise

PROGRAMMA-OVERZICHT

Aanpak Design Sprint

Na een intake met de eigenaar van de strategische uitdaging, bepalen we samen de leden van het design sprint team. Ook kiezen we de meest geschikte brainstorm- en werklocatie. Tot slot selecteren we vijf gebruikers die het ontwerp aan het eind van de sprint gaan valideren.

Dag 1: Begrijpen

Wie zijn de klanten binnen jouw industrie? Wat willen ze? In welke situaties begeven zij zich? Wie zijn de concurrenten? Welke strategie gaan we gebruiken?

Dag 2: Brainstormen
We werken verschillende oplossingen uit voor een probleem of kans van je klant.
Dag 3: Besluiten

De teamleden kiezen het beste idee dat ze dieper willen uitwerken. Hiervan maken ze een storyboard.

Dag 4: Bouwen

Met de Protobox maken de teamleden een rapid prototype. Dit moet zo concreet en helder zijn dat gebruikers er feedback op kunnen geven. Het team identificeert de meest kritische aannames die ze willen testen.

Dag 5: Valideren

Het team presenteert het ontwerp aan vijf gebruikers en vraagt om feedback. Met deze feedback wordt het ontwerp aangepast. Het team evalueert de bevindingen en presenteert een advies en voorstel aan de directie.

Meer informatie over design sprints?

Pin It on Pinterest